Geoblog.pl    meg3be    Podróże    Paris, Paris    Paris Jour 1

Paris Jour 1

Francja
Francja, Paris

Lot oczywiście opóźniony, ale na szczęście tylko godzinę. Podtrzymuję ostatnio wyrażoną opinię, że easyJet jest poczciwą linią. Łagodny dźwięk silników, płynne przejście do lądowania, miód na moje schorowane uszy.

I tu rada praktyczna, najlepiej dostać się do centrum kolejką podmiejską RER. Jest szybsza od autobusu, trochę tańsza (8,70 euro, nie ma biletów studenckich), i kupując bilet na nią można od razu zaopatrzyć się na 1,2,3 lub 5 dniową kartę na metro (przy wykupie tej ostatniej opcji otrzymujecie kartę turysty uprawniająca do zniżek w niektórych miejscach turystycznych i 10% w Galeriach Laffayette)
Natomiast paryskie metro sprzed dwóch stuleci (tak, tak otwarte równo w 1900 r.) to prawdziwy gąszcz labiryntów i mylących tabliczek informacyjnych. Po kilka razy jeździliśmy w górę i w dół tarasami ruchomych schodów.

Przygoda w Paryżu zaczęła się nieszablonowo, wybieraliśmy stację metra zupełnie na czuja :), od placu Madelaine, w samym centrum eleganckich sklepów (ach ten mój brandingowy nos :)). Na samym środku figuruje kościół Marii Magdaleny, po przejściach i licznych rozbiórkach, z trzema wlotami w suficie, i godnym podziwu korynckimi kolumnami, ornamentami ściennymi i złoceniami. Zaskoczyła mnie harmonia tych elementów.

Następnie, ruchliwa dzielnica ‘wielkich bulwarów’. Polowanie na francuskie makaroniki rozpoczęte. Pokornie przyznaję, że znajomość podstawowych francuskich słów baaardzo się przydaje. Podziękowania dla mgr Majewskiej :)

Nie omieszkaliśmy też rozpocząć eksploracji kulinarnej – w dniu pierwszym raczyliśmy się najprawdziwszą zupą cebulową – na samym dnie kawałki bagietki następnie zupa ze startymi plasterkami cebuli, a na wierzchu warstwa kusząco przypieczonego żółtego sera… Pozostawiam ocenę intuicji waszych kubków smakowych ;P